Dotychczasowi dzierżawcy, dwukrotnie poddzierżawiali lokal. Prezydent na trzeci raz się nie zgodził, więc umowa została rozwiązana. Jak już dowiedzieliście się z naszego portalu, z początkiem lutego w ręce kołobrzeskiego magistratu wrócił dobrze znany kołobrzeżanom lokal Adabar, mieszczący się w podziemiach kołobrzeskiego ratusza.

W środę specjalna komisja złożona z urzędników przejmowała pomieszczenia. Wiadomo na razie jedno. Całość wymaga remontu. Urzędnicy potwierdzają nam, że niezbędne jest osuszenie murów. I to tyle z konkretów jakie na razie udało nam się wydobyć z magistratu.


Co będzie dalej z lokalem? Na razie nie wiadomo. Prezydent ma podjąć decyzję w przyszłym tygodniu. Wiele możliwości jednak nie ma. Najbardziej prawdopodobne są albo wyremontowanie i kolejne wydzierżawienie, lub dzierżawa z zapisem w umowie o konieczności remontu. O dalszych losach Adabaru będziemy informować Was na bieżąco.


1
2
3
4
13
15

Komentarze  

-4 #1 ONUFRY_jeździ 2017-02-01 16:26
rowerem bez siodełka
Cytować
-3 #2 ADABAR BYŁ ZA MIASTEM ? 2017-02-01 17:18
WYSOKI POZIOM DZIENNIKARSTWA
Cytować
+10 #3 la ol 2017-02-01 17:26
A jaki to lokal dzierżawi teraz były dzierżawca "Adabara"?
Cytować
+15 #4 lucy48 2017-02-01 17:31
Przydałoby się coś fajnego dla młodzieży
Cytować
+12 #5 K.J 2017-02-01 17:32
Ciekawe czy pieniądze z dwuletniej dzierżawy wystarczą na remont?
Cytować
+5 #6 Rych 2017-02-01 17:50
Niektórzy Kołobrzeżanie zastanawiają skąd wzięła się nazwa Adabar. Jako starszy Kołobrzeżanin pamiętam ten lokal jako klub studencki miejscowego Studium Nauczycielskiego mieszczącego się w budynku obecnego technikum ekonomicznego, gdy uczestniczyłem w latach 60-tych na potańcówkach przy zespole rockowym "Kolory". Tam też dowiedziałem się od starszego pana, byłego profesora Uniwersytetu Wileńskiego, że nazwa Adabar pochodzi od nazwiska wichrzyciela i pierwszego na świecie komucha z czasów średniowiecza z XVI lub XVII wieku, który podburzył mieszkańców miasta i siłą przejął władzę obalając burmistrza, mianując siebie burmistrzem czy też wójtem. Wiadomo, że każda władza komuchów, lewicy i lewaków to dyktatura i bezprawie, zresztą przykładem jest powojenna po 1945 roku zbrodnicza żydokomuna w Polsce, więc po wielu przekrętach, samowoli i innych grzechach, awanturnika rzezimieszka aresztowano i ścięto tuż przy ratuszu. Ku przestrodze dla potomnych w pobliżu zejścia do ratuszowych piwnic, na ścianie ratusza wmurowano tablicę z jego nazwiskiem wyszczególniając haniebne poczynania, stąd nazwa.
Cytować
-2 #7 katecheta 2017-02-01 18:41
Cytuję Rych:
Niektórzy Kołobrzeżanie zastanawiają skąd wzięła się nazwa Adabar. Jako starszy Kołobrzeżanin pamiętam ten lokal jako klub studencki miejscowego Studium Nauczycielskiego mieszczącego się w budynku obecnego technikum ekonomicznego, gdy uczestniczyłem w latach 60-tych na potańcówkach przy zespole rockowym "Kolory". Tam też dowiedziałem się od starszego pana, byłego profesora Uniwersytetu Wileńskiego, że nazwa Adabar pochodzi od nazwiska wichrzyciela i pierwszego na świecie komucha z czasów średniowiecza z XVI lub XVII wieku, który podburzył mieszkańców miasta i siłą przejął władzę obalając burmistrza, mianując siebie burmistrzem czy też wójtem. Wiadomo, że każda władza komuchów, lewicy i lewaków to dyktatura i bezprawie, zresztą przykładem jest powojenna po 1945 roku zbrodnicza żydokomuna w Polsce, więc po wielu przekrętach, samowoli i innych grzechach, awanturnika rzezimieszka aresztowano i ścięto tuż przy ratuszu. Ku przestrodze dla potomnych w pobliżu zejścia do ratuszowych piwnic, na ścianie ratusza wmurowano tablicę z jego nazwiskiem wyszczególniając haniebne poczynania, stąd nazwa.

proponuje zmeinic na obrońcę wolności, prawa i sprawiedliwości Jarosławapolskiezbawa ;)
Cytować
+1 #8 Lenka 2017-02-01 18:49
Ponuro w tym lokalu jak w kościele :-| jeśli nie zmieni się wystrój to nie warto otwierać :P
Cytować
-5 #9 Lenka 2017-02-01 18:52
Nazwa też do wymiany :lol: :lol: :lol:
Cytować
+8 #10 po zawodowce 2017-02-01 19:27
W srodku jest ladnie jest klimat staropolski jest sala rozana ale w kg nie przejdzie. Stolowkowe zarcie kebab i pizza to jedyne co w kolobrzegu udac sie moze. A szkoda...
Cytować
+1 #11 Gaga 2017-02-01 20:14
Cytuję po zawodowce:
W srodku jest ladnie jest klimat staropolski jest sala rozana ale w kg nie przejdzie. Stolowkowe zarcie kebab i pizza to jedyne co w kolobrzegu udac sie moze. A szkoda...

Jeśli ktoś ma zapłacić wysoką dzierżawę, to powinien sprzedawać to co jest chodliwe. Dzięki sali różanej kasy nie natrzepie...
Cytować
-8 #12 kilo 2017-02-01 22:14
proponuje zmeinic na obrońcę wolności, prawa i sprawiedliwości Jarosławapolskiezbawa ;)

a z deklem coś się nie porobiło ?
Cytować
+1 #13 kilo 2017-02-01 22:26
tak czytam te artykuły i mam wrażenie, że te wszystkie dzierżawy wychodzą miastu bokiem, czyli nam, którzy płacą podatki bo przecież nie ratuszowym.
Adabar - ładnie to nie wygląda
Amfiteatr - tylko zburzyć i postawić od nowa i to za jakie marne grosze to poszło.
Cytować
+3 #14 Rych 2017-02-01 23:04
W uzupełnieniu poprzedniego komentarza warto dodac, że z uzyskanych informacji jakie przekazywał były uniwersytecki profesor, nijaki Adabar został przy ratuszu ścięty, czyli skrócony o głowę, natomiast jego kompani awanturnicy i podżegacze nie tylko odsiedzieli swoje ale również wychłostani oraz pogonieni z miasta i przez wiele dziesiątek lat był zakaz osiedlania się żydów w Kołobrzegu
Cytować
+4 #15 beatka 2017-02-02 03:14
Cytuję lucy48:
Przydałoby się coś fajnego dla młodzieży

Jestem juz starszawa, ale pamietam, ze przychodzilam z moja kumpela do Adabaru na kieliszek wina czy brandy. Muzyka plynela z radio. Nawet fanie bylo i przytulnie. Mam nadzieje, ze bedzie cos takiego znowu. Pozdrawiam :)
Cytować
+1 #16 mieszkaniec kg 2017-02-02 07:03
Toaleta miejska darmowa
Cytować
-1 #17 hasza 2017-02-02 08:31
Gruby da Pontonowi na historię Niemiec albo temu obok na historię Kolbergu.
Cytować
0 #18 sam 2017-02-07 21:51
Kto zawinił ? To już historia. Błędem było obudowanie kaloryferów. Tapety w takim miejscu, to nieporozumienie, ściany nie "oddychają". Odbywało się tam przygotowywanie potraw. Czy był zaprojektowany i zbudowany odpowiedni system wentylacji? Teraz należy stworzyc dobrą umowę nowej dzierżawy. Reklamą dla poprzedniego dzierżawcy niech będą zamieszczone zdjęcia.
Cytować
0 #19 maik 2017-02-08 07:29
Podziemia neogotyckiego ratusza z tapetką i terakotą... Udrożnic ciąg kominowy!!!!
Cytować
0 #20 mnatoo 2017-02-21 17:58
Cytuję po zawodowce:
W srodku jest ladnie jest klimat staropolski jest sala rozana ale w kg nie przejdzie. Stolowkowe zarcie kebab i pizza to jedyne co w kolobrzegu udac sie moze. A szkoda...


Ty po zawodówce, sprawdź od kiedy jest tu Polska i zobacz czy tam klimat czasem nie będzie strogermański ;)
Cytować

Dodaj komentarz

Komentarze na portalu e-KG.pl są własnością ich twórców. Kołobrzeski Serwis Informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za opinie pozostawione w serwisie.
Jeśli jakikolwiek komentarz uważasz za obraźliwy lub narusza jakiekolwiek zasady komentowania w serwisie napisz na adres: redakcja@e-kg.pl

Kod antyspamowy
Odśwież

 

×
Reklama