Niestety tragiczny finał miało środowe, popołudniowe potrącenie mężczyzny na ulicy Koszalińskiej [zobacz]. Tam kierujący Skodą 42-latek, mieszkaniec powiatu kołobrzeskiego potrącił przechodzącego przez jezdnię starszego mężczyznę. Ten został przewieziony do kołobrzeskiego szpitala. Niestety odniesione obrażenia 79-letniego mężczyzny były zbyt poważne.

Mimo starań medyków, kołobrzeżanin zmarł w szpitalu. Sprawa będzie dalej wyjaśniana. Wiele wskazuje na to, że potrącony mężczyzna znajdował się na oznakowanym przejściu dla pieszych. Dokładne okoliczności wypadku będą wyjaśniane. Na razie kierowcy zostało zatrzymane prawo jazdy.

Kolejny raz apelujemy o wzmożoną ostrożność, zarówno pieszych jak i zmotoryzowanych. Do znudzenia powtarzać będziemy o konieczności rozglądania się i zwalniania przed przejściami dla pieszych oraz o elementach odblaskowych. Uważajcie!
Komentarze  
-45 #1 Adminek 2018-01-10 22:08
Pieszy ma na pasach pierwszeństwo niezależnie od miejsca gdzie pasy są położone, w Rosji podchodząc do przejścia kierowca musi ustąpić (i tak robią mimo że kultura jazdy jest niska). Jak się tego nie nauczycie to wyjazd do Holandii, pasożytów nam nie potrzeba!
Cytować
+119 #2 Kejka 2018-01-10 22:15
Odblaski to jedno, dostosowanie prędkości do warunków atmosferycznych to drugie, ale do licha ! Ile jeszcze takich tragedii potrzeba, by miasto w końcu zostało należycie OŚWIETLONE ?!
Cytować
+165 #3 Latający Czestmir 2018-01-10 22:28
Po zmroku do osiemnastej nie przekraczam 30 km/h na mieście. Ruch jest wówczas duży i to jest jedyna metoda na uniknięcie potrącenia pieszego gdziekolwiek. Przejścia są fatalnie oświetlone, ludzie ubrani na czarno niewidoczni, światła aut jadących z naprzeciwka oślepiają tak, że zauważenie ciemnego pieszego jest fizycznie niemożliwe. Ponadto piesi są ponadprzeciętnie odważni i przekonani, że kierowca widzi to samo co oni. Niestety tak nie jest . I podziwiam głupotę oszołomów, którzy w warunkach ograniczonej widoczności potrafią walic przez dawną Walki Młodych ponad 60 km/h. Tam przejście przez jezdnię to czasami wielka przygoda z dużą dozą adrenaliny.
Ludzie, zwolnijcie. Jadąc po mieście 30, a nie 50 na godzinę stracicie minutę, może dwie, góra pięc. Gdyby skodziarz jechał 30 -tką, to dziś miałby prawko, a regina o jednego klienta mniej...
Cytować
+94 #4 Współczujący 2018-01-10 22:42
Wyrazy współczucia dla rodziny :cry:
Karetka jechała ok 30 min. ale to nie wina ratowników.
dwie karetki na cały powiat.
Miasto uzdrowiskowe, turyści, mieszkańcy i tylko 2 karetki, z 10 powinno byc
Cytować
+43 #5 Adik 2018-01-10 22:53
To dotyczy dwóch stron , jadąc nawet 30 km /h może się zdarzyć że pieszy nie spojrzy i przejdzie przez jezdnię , czasami dobrze jest ,że tak powiem opiep##ć taką osobę, nie tylko kierowcy są winni.
Cytować
+33 #6 olol 2018-01-10 22:54
gdyby starszy pan rozglądnął się porządnie i przechodził wtedy kiedy nie ma nikogo nadjeżdżającego oraz gdyby miał odblaski to może by przeżył.... współczuję kierowcy bo będzie żył ze świadomością że kogoś zabił przez nieuwagę....
Cytować
+40 #7 Martina 28 2018-01-10 23:06
muszę zgodzić się z przed mówca. też jestem i pieszym i kierowca.Również po zmroku przez miasto jadę około 30-40 km/h właśnie dlatego że nie widać pieszych. I kolejna prośba o rozwagę i do kierowców jak i pieszych którzy niejednokrotnie nawet nie spojrza czy mogą wejść bezpiecznie na przejście. I nie winie tu zmarła osobę. Ale zawsze jest mi smutno i przykro z kolejnej bezsensowne i tragicznej śmierci człowieka.
Cytować
+20 #8 Romekk 2018-01-10 23:19
I ja zgadzam się co do tego, że należy jechać te 30km/h bo przejścia dla pieszych są tak słabo widoczne (pasy/oświetlenie) że wielokrotnie woła to o pomstę do nieba. Z drugiej strony, jestem kierowcą i absolutnie zostawiając tego konkretnego Pana w spokoju swietym, wiem że piesi nie często nie patrzą i bez kiwnięcia głową w którąkolwiek ze stron wpi3psz@ją się bezpardonowo centralnie przed maskę, bo przecież "są na pasach"!.! Deb.i.lizm do potęgi N. Więc kierowcy powinni faktycznie zwolnić a piesi się tak nie panoszyć... bo pasy, prawo oto.
Cytować
+41 #9 Tomek kkkkkkk 2018-01-11 01:07
Co tam lepiej oznakowac przejscia czy dac mocniejsze lampy w okolicach przejsc. LEPIEJ KIBEL POSTAWIC ZA 300 TYSIECY XD
Cytować
+7 #10 Tomek kkkkkkk 2018-01-11 01:08
Co tam lepiej oznakowac przejscia lub oswietlic. Lepiej kibel postawic za 300 tysiecy :)! brawo
Cytować
-47 #11 Oburzony 2018-01-11 05:23
Buraki nakupuja sobia samochodów i myślą ze im wszystko wolno.
Pieszy ma zawsze pierwszeństwo a rowerzysta tym bardziej.
Bierzcie przykład z zachodu
Cytować
+15 #12 zły 2018-01-11 07:00
Cytuję Adminek:
Pieszy ma na pasach pierwszeństwo niezależnie od miejsca gdzie pasy są położone, w Rosji podchodząc do przejścia kierowca musi ustąpić (i tak robią mimo że kultura jazdy jest niska). Jak się tego nie nauczycie to wyjazd do Holandii, pasożytów nam nie potrzeba!

A co z pieszymi którzy wyskakują poza przejściami dla pieszych? Mam ich rozjęchac bez zastanowienia? Wina leży jak i po stronie pieszych tak i po stronie kierowców, wiadomo ile ludzi tyle możliwości stworzenia niebezpiecznych sytuacji. Każdy uczestnik ruchu drogowego ma obowiązek zachowac bezpieczeństwo na drogach, nie tylko kierowcy ale piesi też . Wiele razy chodząc po mieście jak podchodzę do pasów to nie walę na oślep bo jestem na pasach tylko zatrzymuję się i to w bezpiecznej odległości i upewniam się czy moje wejście na pasy jest bezpieczne jak i dla mnie tak i dla kierowcy bo pieszym wydaje się że w samochodach są kotwice które wyrzuca się i samochód staje w miejscu. A wystarczy pomyślec, samochody są o wiele twardsze od człowieka i co z tego że na pasach ale to ja trafię w najlepszym przypadku do szpitala nie samochód i kierowca. Ludzie tu chodzi o wasze zdrowie i życie. na pasach nie ma magicznych barier które was ochronią.
Dbajmy o siebie i swoje zdrowie bo jak nie my to nikt inny za nas tego nie zrobi.
Wyrazy współczucia dla rodziny.
Cytować
+14 #13 swiadek 2018-01-11 07:44
Cytuję olol:
gdyby starszy pan rozglądnął się porządnie i przechodził wtedy kiedy nie ma nikogo nadjeżdżającego oraz gdyby miał odblaski to może by przeżył.... współczuję kierowcy bo będzie żył ze świadomością że kogoś zabił przez nieuwagę....
ty pajacu jeden kretynie starszy pan zginął ponieważ kierowca skody nie wiedział że nie wolno wyprzedzac przed przejsciem dla pieszych. Bus sie zatrzymal i przepuscil pieszego a skoda jadac lewym pasem zapierd.. pieszy nawet nie mogł go zauwarzyc. Kierowca bedzie zył ze swiadomoscia ze zabij kogos bo wyprzedzal na przejsciu dla pieszych.
Cytować
+4 #14 Lichy 2018-01-11 07:58
Cytuję Martina 28:
muszę zgodzić się z przed mówca. też jestem i pieszym i kierowca.Również po zmroku przez miasto jadę około 30-40 km/h właśnie dlatego że nie widać pieszych. I kolejna prośba o rozwagę i do kierowców jak i pieszych którzy niejednokrotnie nawet nie spojrza czy mogą wejść bezpiecznie na przejście. I nie winie tu zmarła osobę. Ale zawsze jest mi smutno i przykro z kolejnej bezsensowne i tragicznej śmierci człowieka.

Zgadzam się z tobą tylko że w tym przypadky potrącony miał 79 lat, więc jego zmysły już nie pozwoliły mu należycie ocenić sytuację na drodze pewnie wydawało mu się że zdąży. Dlatego kierowcy wolniej zwłaszcza kiedy pada deszcz wtedy widoczność jest ograniczona.
Cytować
+23 #15 obatel 2018-01-11 08:12
Zasada wchodzenia na pasy: Wchodzę dopiero wtedy kiedy jestem pewny, że samochód się zatrzymuje!!! A nie wchodze slepo na pasy ze świadomością że to ja mam pierwszeństwo. Niestety takie podejście tak sie kończy
Cytować
+21 #16 Tomss 2018-01-11 08:24
Zwolnić zwolnić jeszcze raz zwolnić....ale niech miasto podkręci to oświetlenie bo po wymianie jest tylko gorzej ciemno a ludzie dodatkowo nie myślą będąc niewidzialnym.
Cytować
+10 #17 das 2018-01-11 08:32
prawda jest też taka, że wiele przejśc należy doświetlic, nie jeżdżę tą ulicą często, ale co chwila pisze się, że w tym właśnie miejscu miał miejsce wypadek. Czy urzędasy są takimi d...bilami, że wszystko trzeba im mówic? Jak mają takie problemy z myśleniem to niech ustąpią stanowiska lepiej myślącym. Nie dotyczy to tylko urzędu miasta, ale też urzędu gminy czy też powiatu. Jedni mają wpływ na drugich, nie ważne że "to nie moja droga, ja za nią nie odpowiadam"
Cytować
+4 #18 Polak, nie wolak 2018-01-11 10:36
Cytuję obatel:
Zasada wchodzenia na pasy: Wchodzę dopiero wtedy kiedy jestem pewny, że samochód się zatrzymuje!!! A nie wchodze slepo na pasy ze świadomością że to ja mam pierwszeństwo. Niestety takie podejście tak sie kończy

zasada jest taka, by się zapoznać z przypadkiem, pieszy został przepuszczony przez busa, to kierowca skody chciał ominąć busa stojącego przed przejściem, pieszy do tego starsza osoba przepuszczona na pasach, po prostu szła po nich, już na nich była, tu winny jest tylko i wyłącznie kierowca.
Cytować
+6 #19 zły 2018-01-11 10:39
Cytuję Oburzony:
Buraki nakupuja sobia samochodów i myślą ze im wszystko wolno.
Pieszy ma zawsze pierwszeństwo a rowerzysta tym bardziej.
Bierzcie przykład z zachodu

Poczytaj sobie przepisy ruchu drogowego dot. pieszych a nie brednie opowiadasz BURAKU
Cytować
+4 #20 My 2018-01-11 10:41
A co na to Gromek?On sam nie przestrzega przepisów ruchu drogowego i nie przepuszcza pieszego na pasach, nie dba o to miasto, o jego stan techniczny, dla niego kibel to jest wielka inwestycja, a bezpieczeństwo nas wszystkich obywateli tego miasta ma w d.u.p.i.e. Dlaczego te jego urzędasy są takimi d...bilami????Co robi ten jego spec od oświetlenia miasta????Liczy stale koszty energii elektrycznej?
Gromek, kiedy ty uruchomisz swoje szare komórki, ile ofiar jeszcze ci trzeba? No ile?
Cytować
+14 #21 zły 2018-01-11 10:46
Cytuję swiadek:
Cytuję olol:
gdyby starszy pan rozglądnął się porządnie i przechodził wtedy kiedy nie ma nikogo nadjeżdżającego oraz gdyby miał odblaski to może by przeżył.... współczuję kierowcy bo będzie żył ze świadomością że kogoś zabił przez nieuwagę....
ty pajacu jeden kretynie starszy pan zginął ponieważ kierowca skody nie wiedział że nie wolno wyprzedzac przed przejsciem dla pieszych. Bus sie zatrzymal i przepuscil pieszego a skoda jadac lewym pasem zapierd.. pieszy nawet nie mogł go zauwarzyc. Kierowca bedzie zył ze swiadomoscia ze zabij kogos bo wyprzedzal na przejsciu dla pieszych.

Nawet w takiej sytuacji zaglądam z za samochodu stojącego prawidłowo przy pasach i upewniam się czy nie leci jakiś samochód bo to moje życie.
Cytować
+5 #22 zły 2018-01-11 15:09
Cytuję Polak, nie wolak:
Cytuję obatel:
Zasada wchodzenia na pasy: Wchodzę dopiero wtedy kiedy jestem pewny, że samochód się zatrzymuje!!! A nie wchodze slepo na pasy ze świadomością że to ja mam pierwszeństwo. Niestety takie podejście tak sie kończy

zasada jest taka, by się zapoznać z przypadkiem, pieszy został przepuszczony przez busa, to kierowca skody chciał ominąć busa stojącego przed przejściem, pieszy do tego starsza osoba przepuszczona na pasach, po prostu szła po nich, już na nich była, tu winny jest tylko i wyłącznie kierowca.

Oczywiście w tym przypadku winny jest kierowca ale to też nie zwalnia pieszego z obowiązku zachowania ostrożności w trosce o samego siebie.
Cytować
-3 #23 Polak, nie wolak 2018-01-11 15:41
Cytuję zły:
Cytuję Polak, nie wolak:
Cytuję obatel:
Zasada wchodzenia na pasy: Wchodzę dopiero wtedy kiedy jestem pewny, że samochód się zatrzymuje!!! A nie wchodze slepo na pasy ze świadomością że to ja mam pierwszeństwo. Niestety takie podejście tak sie kończy

zasada jest taka, by się zapoznać z przypadkiem, pieszy został przepuszczony przez busa, to kierowca skody chciał ominąć busa stojącego przed przejściem, pieszy do tego starsza osoba przepuszczona na pasach, po prostu szła po nich, już na nich była, tu winny jest tylko i wyłącznie kierowca.

Oczywiście w tym przypadku winny jest kierowca ale to też nie zwalnia pieszego z obowiązku zachowania ostrożności w trosce o samego siebie.

jak będziesz starszym panem, też nie będziesz tak sprawny w myśleniu jak teraz, poczekamy, zobaczymy.
Cytować
+5 #24 Kierowca bombowca 2018-01-11 17:46
Piesi to też chodzą jak święte krowy czy to w dzień czy po zmroku ostatnio miałem przykład jadac wieczorem ulica Kamienna gdzie jest sygnalizacja świetlna i pewna panie postanowiła sobie przejść na czerwonym świetle gdzie ja jadąc mając zielone musiałem gwałtownie hamować i użyć klaksonu to pani wielce oburzona i gesty jakieś rękoma
Cytować
+2 #25 ko 2018-01-11 18:26
OŚWIETLENIE OSWIETLENIE wszyscy o tym pisza, ale trafiają kulą w płot, może gdyby (czego nikomu nie życzę) z rodziny władz to spotkało to zauważyliby wówczas że w mieście jest ciemno!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cytować
+1 #26 Lila 2018-01-12 11:32
Ewidentna przyczyna powyższego zdarzenia związana jest z brakiem oświetlenia przy przejściach dla pieszych. Miasto powinno o to już dawni zadbac. Bezpieczeństwo pieszych oraz kierowców przy należycie oświetlonym przejściu jest bezcenne.
Niestety Kołobrzeg nie posiada tego typu rozwiązań.
Czas to zmienic !
Cytować
+1 #27 Music80ssssss 2018-01-12 21:28
Cytuję Kejka:
Odblaski to jedno, dostosowanie prędkości do warunków atmosferycznych to drugie, ale do licha ! Ile jeszcze takich tragedii potrzeba, by miasto w końcu zostało należycie OŚWIETLONE ?!

Miasto jest dobrze oświetlone sam to mówię jako kierowca ale po prostu wielu uważą że jezdnia to tor wyścigowy prędkośc prędkośc i jeszcze raz prędkośc tyle w temacie dobrze że prawo jazdy zatrzymano może to przestroga dla innych będzie sam widzę co robią kierowcy na przejściach a miasto oświetlone jest dobrze moze by tak dowody rejestracyjne za ksenonowe światła zatrzymywac bo to oślepia bardzo innych kierujących
Cytować
Dodaj komentarz
Komentarze na portalu e-KG.pl są własnością ich twórców. Kołobrzeski Serwis Informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za opinie pozostawione w serwisie.
Jeśli jakikolwiek komentarz uważasz za obraźliwy lub narusza jakiekolwiek zasady komentowania w serwisie napisz na adres: redakcja@e-kg.pl

Łukasz Mielnikiewicz