×

Ostrzeżenie

Nie powiodło się załadowanie pliku XML.

Kiedy cyferki i wykresy w raportach z Excela nie do końca zgadzają się z założeniami, trzeba podjąć zdecydowane działania. Prowadzenie własnego biznesu w pojedynkę albo z niewielkim zespołem to trudne zadanie – tym bardziej, że rozmaite działania promocyjne stanowią zajęcie na więcej niż jeden etat. Rzecz w tym, aby marketing widocznie wpływał na sprzedaż, a nie tylko rozpoznawalność i wizerunek. Pod względem stosunku wydatków do potencjalnych zysków zdecydowanie najlepiej wypada pozycjonowanie firmowej strony internetowej w Google.

 

Po awansie do TOP 10 wyszukiwarki, niektóre witryny pozyskują 3 razy więcej użytkowników niż wcześniej

 

Za wzmożonym ruchem w serwisie www automatycznie idą zwiększone przychody. W końcu im liczniejsze grono osób zapozna się z wirtualną wizytówką, tym bardziej rośnie prawdopodobieństwo pozyskania kolejnych klientów. Według ekspertów zajęcie eksponowanej pozycji w wyszukiwarce Google pozwala poprawić sprzedaż o bagatela 70% – takimi statystykami dysponują specjaliści ds. SEO z agencji interaktywnej INSEO Oczywiście realny potencjał uzależniony jest od wielu niezależnych czynników, żeby wymienić tylko aktualną pozycję firmy na rynku, zasięg jej działania, specyfikę branży czy poczynania konkurencji w internecie. Nie da się jednak zaprzeczyć, że możliwości są ogromne. Internauci korzystający z wyszukiwarki najczęściej odwiedzają te strony, które rozbudowane algorytmy uznają za najlepiej dopasowane do zapytania. Aż 97,5% wejść z serwisu Google na strony z listy idzie na konto adresów z pierwszej dziesiątki wyników. Bardziej opłaca się być w ścisłej czołówce na nieco mniej popularną frazę, niż na dalszym miejscu rankingu często powtarzanego wyszukiwania.

 

Nie ma jednej skutecznej, uniwersalnej strategii pozycjonowania. Nad każdą witryną pracuje się inaczej

 

Zasadnicze pytanie brzmi: jak długo trzeba oczekiwać na tak spektakularne efekty? Niestety nie ma tutaj konkretnej odpowiedzi. W niektórych przypadkach wystarczą 3 miesiące, w innych konieczne działania zajmują 1,5 roku albo i dłużej, zanim Google uzna firmową stronę za wystarczająco dobrą, aby umieścić ją wysoko w klasyfikacji. Trzeba pamiętać, że twórcy wyszukiwarki aktualizują jej algorytmy nawet kilka razy na dobę – niektóre zmiany są nieodczuwalne, ale zdarzały się już większe pakiety poprawek, po których witryny z pierwszych miejsc otrzymywały kary za niedozwolone praktyki pozycjonowania i przepadały gdzieś głęboko w otchłani internetu. Rzecz jasna stojące za nimi marki poniosły ogromne straty. W dłuższej perspektywie lepiej postępować ostrożnie, trzymać się ściśle wytycznych Google i zdać się na zorientowanych w temacie profesjonalistów, niż próbować ataku na TOP 3 we własnym zakresie albo z pomocą „fachowców” obiecujących nierealne rezultaty.

ZALOGUJ SIĘ ABY MIEĆ MOŻLIWOŚĆ KOMENTOWANIA

Aktualności

Sport

Region

Szkoły i przedszkola

 

×
Reklama