×

Ostrzeżenie

Nie powiodło się załadowanie pliku XML.

Każdy biznes, aby mógł pozostać na rynku i zacząć się rozwijać, potrzebuje licznych, lojalnych klientów. Skąd ich pozyskiwać? Odpowiedź jest bardzo prosta: z internetu. Według specjalistów do spraw e-marketingu z agencji ESEO aktywna obecność w sieci jest istotna zarówno dla firm o międzynarodowym zasięgu, jak również małych przedsiębiorstw lokalnych. Głównym czynnikiem, odpowiedzialnym za taką sytuację, jest ogromna popularność wyszukiwarki Google. A także wysoki poziom zaufania, jakim użytkownicy – a więc i konsumenci – darzą tę usługę.

 

Według statystyk, w biznesie lokalnym już 80% leadów sprzedażowych pozyskuje się dzięki źródłom internetowym

 

Co robi potencjalny klient, który rozgląda się za określonym produktem albo szuka jakiegoś lokalu (np. restauracji albo warsztatu samochodowego) w najbliższej okolicy? W zdecydowanej większości przypadków rozpoczyna od wysłania zapytania do Google. Ostatecznego wyboru dokonuje na podstawie wielu zmiennych, takich jak zakres cen, odległość od aktualnego miejsca przebywania czy opinie innych internautów o danej firmie. Warto przy tym zwrócić uwagę, że praktycznie nikt nie przeczesuje wszystkich zasobów sieci. Przedstawiciele ESEO zauważają, że aktywność najczęściej ogranicza się do kilku stron z czołowych miejsc wyników organicznych oraz indywidualne dopasowanych reklam Google Ads. Innymi słowy: ta firma, która zaprezentuje swoją ofertę w najbardziej eksponowanym miejscu, ma największe szanse na przekonanie potencjalnego klienta do siebie. Niektóre przedsiębiorstwa odnotowują nawet trzykrotny wzrost liczby użytkowników odwiedzających ich witrynę www wkrótce po rozpoczęciu pozycjonowania!

 

Firmy, których strony internetowe są na pierwszej stronie wyników w Google, przejmują ponad 95% całego ruchu

 

Ściągnięcie kogokolwiek serwis lokalnej marki to dopiero początek. Trzeba taką osobę jeszcze zachęcić do zakupu lub skorzystania ze świadczonych usług. Wiadomo, że osiągnięcie skuteczności konwersji na poziomie bliskim 100% jest praktycznie niewykonalne – dlatego trzeba zadbać o to, żeby statystyki odwiedzin znalazły odbicie w realnych przychodach. Kluczem do tego jest pozycjonowanie na frazy transakcyjne oraz wyświetlanie reklam użytkownikom faktycznie należącym do grupy docelowej. Jak tłumaczą przedstawiciele ESEO, osiągnięcie topowych pozycji w Google to złożony proces: dotyczy to zarówno udoskonalania strony internetowej, jak też tworzenia kampanii reklamowych w systemie Ads. Nie ma uniwersalnej recepty na natychmiastowy zysk, gdyż każda firma znajduje się w absolutnie niepowtarzalnym położeniu na wobec konkurentów z branży. I na rynku, i w przestrzeni internetowej. Z tego powodu specjaliści SEM i SEO opracowują indywidualną strategię, tak aby promowana marka odnotowywała jak największe wzrosty.

ZALOGUJ SIĘ ABY MIEĆ MOŻLIWOŚĆ KOMENTOWANIA

Aktualności

Sport

Region

Szkoły i przedszkola

 

×
Reklama