×

Ostrzeżenie

Nie powiodło się załadowanie pliku XML.

Skok cen ubezpieczeń, wprowadzenie surowych kar za nie przerejestrowanie auta, wreszcie niepewna sytuacja na rynku paliw. Nie da się ukryć, że w ostatnich latach oszczędni kierowcy nie mają specjalnych powodów do zadowolenia. Niektórzy szukają alternatywnych dróg na obniżenie wydatków związanych ze swoim pojazdem, na przykład zwlekając z wymianą pewnych części albo kupując znacznie tańsze podzespoły. W przypadku rozmaitych filtrów takie postępowanie ma mocno negatywne skutki.

 

Układy filtrujące chronią podzespoły auta przed nadmiernym zużyciem oraz zdrowie kierowcy i pasażerów

 

W samochodzie osobowym występuje szereg wkładów oraz przegród, które mają za zadanie zatrzymywać określone zanieczyszczenia. Gdyby bowiem te przedostały się w pewne rejony konstrukcji, mogłyby wyrządzić poważne szkody. W pierwszej kolejności z pewnością należy wymienić filtr paliwa oraz filtr oleju. Oba odpowiadają za oczyszczenie kluczowych dla silnika płynów eksploatacyjnych. Usterki w obrębie układu wtryskowego czy narażonych na mocne tarcie podzespołów silnika są niezwykle kosztowne do usunięcia – zwłaszcza w nowoczesnych samochodach, których konstrukcje okazują się szczególnie wrażliwe na wszelkie zakłócenia w prawidłowym działaniu. Trzeba jeszcze zwrócić uwagę na filtry powietrza (zwiększone opory redukują moc motoru) oraz filtr kabinowy. Ten ostatni zapobiega zapyleniu kabiny pojazdu, co ma niebagatelne znaczenie dla kondycji układu oddechowego osób poruszających się autem. Zapchany wkład sprawia, że poziom zanieczyszczenia w środku staje się wielokrotnie większy niż na zewnątrz, nawet w pełni „sezonu smogowego”.

 

Jakość ma decydujące znaczenie. Tani, „chiński” filtr paliwa może wyrządzić więcej szkód niż się wydaje

 

Specjaliści ze sklepu motoryzacyjnego AutoCraft24.pl zalecają, aby przed wymianą filtrów zaopatrzyć się w certyfikowane podzespoły od renomowanych, sprawdzonych producentów. Produkty rodzimych firm wcale nie odbiegają poziomem od wyrobów zachodnich koncernów samochodowych, aczkolwiek na rynku dostępne są również znacznie tańsze części. I w dużej części przypadków jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto – nie dość, że takie wkłady mają nieporównywalnie mniejszą żywotność, to jeszcze nie są w stanie zapewnić odpowiedniej jakości filtracji. Warto przypomnieć generalną zasadę, aby wszelkie wkłady oczyszczające wymieniać przynajmniej raz na rok albo zgodnie z zaleceniami producenta. A filtry paliwa w Dieslach dodatkowo przed każdym sezonem zimowym, gdyż zamarzanie skroplonej w trakcie eksploatacji wody gwałtownie obniża ich funkcjonalność.

ZALOGUJ SIĘ ABY MIEĆ MOŻLIWOŚĆ KOMENTOWANIA

Aktualności

Sport

Region

Szkoły i przedszkola

 

×
Reklama