×

Ostrzeżenie

Nie powiodło się załadowanie pliku XML.

Wzrok jest tym ze zmysłów, który dostarcza nam najwięcej informacji o świecie wokół, nawet jeśli świadomie nie analizujemy szczegółowo wszystkich docierających do nas bodźców. A jest ich co niemiara, w tym tych o charakterze promocyjnym, które atakują nas ze wszystkich stron. Umiejętne przygotowanie treści nośników grafiki jest stanie sprawić, że zdołamy się przez ten gąszcz sygnałów przebić i pozostawić w pamięci odbiorcy ślad.

 

Najpierw ustal, czemu konkretnie ma ona służyć

 

Wszelkiego rodzaju ścianki i inne tego typu nośniki stanowią akcesoria tak wszechstronne, że omówić wszystkich możliwych sposobów na zaprojektowanie plansz i ich wykorzystanie po prostu nie sposób. Pochylmy się więc nad kilkoma ogólnymi wskazaniami.

Co najmniej trudno przygotować projekt w pełni uniwersalny. Jego postać musi być podporządkowana określonemu przeznaczeniu jeśli zależy nam na tym, by w danej roli okazał się jak najbardziej użyteczny. Stoiska targowe i inne promocyjne, siedziby firm, witryny lokali – każde z miejsc może nieść ze sobą nieco inne uwarunkowania, które trzeba wziąć pod uwagę. Duża powierzchnia niesie ze sobą pokusę, aby za każdym razem wykorzystać ją możliwie efektywnie, przez co rozmieć możemy naniesienie jak największej ilości różnego typu treści. Grozi nam wówczas jednak nieczytelność, a wtedy trudno będzie oczekiwać, że wzbudzimy zainteresowanie szerokiego grona obserwatorów.

Ustalmy więc, gdzie będą się oni znajdowali i w jakim celu się tam zjawią oraz czemu służyć ma dana ścianka reklamowa. Z reguły trudno będzie zmusić do uważnej lektury przechodnia czy interesanta przemierzającego korytarz, z punktu widzenia którego ekspozycja ta jest przypadkowa. Dobrze zaprojektowana ścianka tak czy inaczej ma szansę pozostawić w jego pamięci trwałe ślady w postaci najważniejszych informacji. Inaczej jest np. z gośćmi targów. Pełna obszernej treści plansza będzie użyteczna, muszą jej jednak towarzyszyć i takie, które zdołają przykuć wzrok z daleka i dostarczyć tylko kilka kluczowych komunikatów pozwalających na łatwą identyfikację danego podmiotu i przedmiotu jego działalności.

 

Zadbaj o to, by ścianka reklamowa miała właściwą postać

 

Nawet najlepiej zaprojektowana treść – choć ona zawsze pozostanie bardzo ważna – będzie bez znaczenia, jeśli nie towarzyszy jej równie udana strona techniczna. Niedociągnięcia w tym zakresie mogą pozostawić po prostu złe wrażenie, co nie pomoże nam w budowaniu zaufania. Potrzebny nam jest zatem system trwały, ale i stabilny oraz pozwalający na łatwe konfigurowanie. Znakomicie, jeśli stelaż nie rzuca się w oczy, choć jeśli jego postać jest atrakcyjna, może być i inaczej. Poza tym dużą rolę może odegrać rozmaite dodatkowe wyposażenie – firma Omega System umożliwia np. doposażenie ścianek w kieszenie bądź stojaki na ulotki, lady czy oświetlenie. Istotne jest tu to, czy dana ekspozycja ma stanowić przestrzeń interakcji z licznymi widzami, jak dziać się to może na imprezach targowych, czy też stanowić czasowy element wystroju danej przestrzeni, niedominujący nad jej właściwą funkcją. Istotnym atutem takiego nośnika będzie wymienność plansz z motywami graficznymi, co pozwoli łatwo adaptować go do kolejnych zadań.

 

 

ZALOGUJ SIĘ ABY MIEĆ MOŻLIWOŚĆ KOMENTOWANIA

Aktualności

Sport

Region

Szkoły i przedszkola

 

×
Reklama