×

Ostrzeżenie

Nie powiodło się załadowanie pliku XML.

Podczas środowej sesji radni uchwalili pakiet uchwał śmieciowych. Za odpady mieszkańcy zapłacą ryczałtem, w życie wejdzie również pakiet pomocowy dla najuboższych.

 

Ryczałt w wysokości 20 złotych oraz 2,50 zł za m3 zużytej wody – tak będzie wyglądała nowa metoda płatności za odbiór odpadów. Przypomnijmy; dzięki niej kosztami systemu śmieciowego, zostaną objęci także właściciele lokali w Kołobrzegu, którzy na co dzień żyją w innych miastach. Podczas prac nad projektem uchwały urzędnicy, a także radni wskazywali, że to metoda najbardziej „sprawiedliwa” i nieco obniżająca opłaty za odbiór śmieci.

 

Wraz z nową metodą samorządowcy przegłosowali również tzw. pakiet pomocowy dla najbardziej potrzebujących mieszkańców Kołobrzegu.

 

Z części opłat będą zwolnieni;

 

  • rodziny posiadające wielodzietne (ustawa z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny)

  • mieszkańcy, których dochód nie przekracza kwoty uprawniającej do świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej (obecnie 701 zł dla osoby samotnej i 528 zł dla osoby w rodzinie)

Komentarze  
+10 #1 elżbieta67 2020-03-25 16:52
No i nareszcie :-) będzie sprawiedliwie. Dlaczego osoby mające mieszkania w naszym mieście nie miałyby ponosić stałych kosztów włączenia ich do systemu śmieciowego? Oraz osoby oszczędzające na wodzie kosztem swojego zdrowia, spłukujące kibelki przez cały tydzień wodą z wanny miałyby nie płacić też tych 20 zł ryczałtu od mieszkania miesięcznie. Tylko płaciły 7 zł na 2 osoby bo zużywały 1 metr sześcienny wody miesięcznie a śmieci tworzyły za dużo więcej kasy.
-5 #2 baha 2020-03-25 17:36
Cytuję elżbieta67:
No i nareszcie :-) będzie sprawiedliwie. Dlaczego osoby mające mieszkania w naszym mieście nie miałyby ponosić stałych kosztów włączenia ich do systemu śmieciowego? Oraz osoby oszczędzające na wodzie kosztem swojego zdrowia, spłukujące kibelki przez cały tydzień wodą z wanny miałyby nie płacić też tych 20 zł ryczałtu od mieszkania miesięcznie. Tylko płaciły 7 zł na 2 osoby bo zużywały 1 metr sześcienny wody miesięcznie a śmieci tworzyły za dużo więcej kasy.

To zazdrość czy troska ??? jeżeli troska to piękne w tych czasach! tylko co się interesujesz ile kto wody zużywa?
-2 #3 Belmondo 2020-03-25 17:50
Bałem się, że przez te ograniczenia zostanie odwołana sesja RM ale na szczęście prezydent Mieczkowska pokazała, "że ma jaja". Jestem jej za to wdzięczny, że wreszcie koszty zostaną podzielone.
Apartamentów przybywa, za kilka miesięcy okazałoby się, że zieleń ma większe koszty niż przychody i tych którzy używają wodę musieliby płacić jeszcze więcej.
na szczęście wreszcie będzie sprawiedliwie.
+1 #4 Bsbuszka 2020-03-25 17:58
No, ale na czym polega ten ryczałt? Co zawiera ten ryczałt? Jak to należy rozumieć : 0 zużycia wody to opłata 20 zł +m3 zużytej wody x 2,50 = ????
Jeżeli tak, to przy 1-osobowych gospodarstwach, to nie są małe pieniądze.
-1 #5 Babuszka 2020-03-25 19:36
Cytuję Bsbuszka:
No, ale na czym polega ten ryczałt? Co zawiera ten ryczałt? Jak to należy rozumieć : 0 zużycia wody to opłata 20 zł +m3 zużytej wody x 2,50 = ????
Jeżeli tak, to przy 1-osobowych gospodarstwach, to nie są małe pieniądze.

Nie minusuj tylko tłumacz jak wiesz. Bo co oznacza ten Twój minus? że wiesz, ale nie powiesz?
+11 #6 Wieslaw 2020-03-25 19:48
Płacić trzeba, ale mnie interesuje to, jak moje płatności wpływają na przerób śmieci, przetwarzanie
+2 #7 Noli 2020-03-25 20:29
Banda złodziei mało
+4 #8 Tom22 2020-03-25 22:00
Cytuję Babuszka:
Cytuję Bsbuszka:
No, ale na czym polega ten ryczałt? Co zawiera ten ryczałt? Jak to należy rozumieć : 0 zużycia wody to opłata 20 zł +m3 zużytej wody x 2,50 = ????
Jeżeli tak, to przy 1-osobowych gospodarstwach, to nie są małe pieniądze.

Nie minusuj tylko tłumacz jak wiesz. Bo co oznacza ten Twój minus? że wiesz, ale nie powiesz?


Zgadzam sie. Przy jednej osobie i zużyciu 3 m wody śmieci wychodziły 20 zł. Teraz te 20 zł to ryczałt plus dopłatą 3x2,5 zl. To się polepszyło.
+5 #9 Babuszka 2020-03-25 22:25
Do autora artykułu : Ryczałt jest to opłata stała, ale co ona zawiera? zero zużycia wody w m-cu, czy np. dwa m3 ? . W pierwszym akapicie napisane jest "za odpady mieszkańcy zapłacą ryczałtem", a w drugim akapicie "ryczałt w wysokości 20 zł oraz 2,50 zł za m3 zużytej wody" dlatego p.autorze artykułu jaśniej proszę - ryczałtem, czy ryczałt + coś tam???
+3 #10 Janekk11 2020-03-26 00:31
Cytuję elżbieta67:
No i nareszcie :-) będzie sprawiedliwie. Dlaczego osoby mające mieszkania w naszym mieście nie miałyby ponosić stałych kosztów włączenia ich do systemu śmieciowego? Oraz osoby oszczędzające na wodzie kosztem swojego zdrowia, spłukujące kibelki przez cały tydzień wodą z wanny miałyby nie płacić też tych 20 zł ryczałtu od mieszkania miesięcznie. Tylko płaciły 7 zł na 2 osoby bo zużywały 1 metr sześcienny wody miesięcznie a śmieci tworzyły za dużo więcej kasy.

Też mogłaś spuszczać kibelek wodą z wanny -byłoby ekologicznie,a osoby nie mieszkające w Kołobrzegu też wczynszach miały opłatę stałą od śmiecie.
+4 #11 W 2020-03-26 00:57
Cytuję Belmondo:
Bałem się, że przez te ograniczenia zostanie odwołana sesja RM ale na szczęście prezydent Mieczkowska pokazała, "że ma jaja". Jestem jej za to wdzięczny, że wreszcie koszty zostaną podzielone.
Apartamentów przybywa, za kilka miesięcy okazałoby się, że zieleń ma większe koszty niż przychody i tych którzy używają wodę musieliby płacić jeszcze więcej.
na szczęście wreszcie będzie sprawiedliwie.

Na głowę upadłeś? Gdyby nie opozycja, która ją zrugała, to nie spieszyłaby się z tą uchwałą.
-2 #12 Andr 2020-03-26 09:24
Czyli Kołobrzeg bawi się kosztem ludzi, którzy nie mieszkają w Kołobrzegu, a kupili sobie mieszkanko na odpoczynek? Mieszkasz, to zużywasz wodę i prąd. Nie mieszkasz to nie śmiecisz. Czy śmieci samoistnie powstają w pustym domu? Najlepiej to żerować na cudzych pieniądzach....
+4 #13 Aneta13 2020-03-26 10:28
Cytuję Andr:
Czyli Kołobrzeg bawi się kosztem ludzi, którzy nie mieszkają w Kołobrzegu, a kupili sobie mieszkanko na odpoczynek? Mieszkasz, to zużywasz wodę i prąd. Nie mieszkasz to nie śmiecisz. Czy śmieci samoistnie powstają w pustym domu? Najlepiej to żerować na cudzych pieniądzach....


A jakbyś tak uruchomił mózg i spojrzał to na szerzej? Przecież miasto ma stałe koszty jak utrzymanie wysypiska, pracownicy, inwestycje, śmieciarki itd itd itd. Chciałeś by to sponsorowali wszyscy, którzy mieszkają na stałe w Kołobrzegu a ci co mają mieszkania na odpoczynek korzystali ze sponsoringu mieszkańców?

Ten system jest najbardziej sprawiedliwy i równy dla mieszkańców i dla inwestorów.
+3 #14 do Andr 2020-03-26 11:25
Cytuję Andr:
Czyli Kołobrzeg bawi się kosztem ludzi, którzy nie mieszkają w Kołobrzegu, a kupili sobie mieszkanko na odpoczynek? Mieszkasz, to zużywasz wodę i prąd. Nie mieszkasz to nie śmiecisz. Czy śmieci samoistnie powstają w pustym domu? Najlepiej to żerować na cudzych pieniądzach....

Na apartament satać, a na koszty utrzymania już nie? Śmieciarka przyjeżdża niezaleznie od tego czy Ty jesteś, czy Cię nie ma np. przyjeżdżasz na weekend i co śmieci zabierasz ze sobą, a potem porzucasz je w przdrożnym rowie? Poza tym podobnie jest z centralnym ogrzewaniem i ciepłą wodą - płacisz za moc zapotrzebowana dlatego jak przyjezdzasz odkręcasz kurki i jest, podobnie z energią elektryczną płacisz za usługi dystrybucji - to znaczy, że jak jest 0 zużycia energii to nie pokrywa się to z tym, że faktura będzie też opiewała na 0 zł. W kosztach stałych trzeba partycypować!!
+1 #15 snadra 2020-03-26 13:50
Cytuję baha:
Cytuję elżbieta67:
No i nareszcie :-) będzie sprawiedliwie. Dlaczego osoby mające mieszkania w naszym mieście nie miałyby ponosić stałych kosztów włączenia ich do systemu śmieciowego? Oraz osoby oszczędzające na wodzie kosztem swojego zdrowia, spłukujące kibelki przez cały tydzień wodą z wanny miałyby nie płacić też tych 20 zł ryczałtu od mieszkania miesięcznie. Tylko płaciły 7 zł na 2 osoby bo zużywały 1 metr sześcienny wody miesięcznie a śmieci tworzyły za dużo więcej kasy.

To zazdrość czy troska ??? jeżeli troska to piękne w tych czasach! tylko co się interesujesz ile kto wody zużywa?

Głupie pytanie zadajesz? Ważne jest to że jak ktoś mało zużywał wody to jednocześnie za mało płacił za śmieci. Zrozumiałeś?
+1 #16 kiedy? 2020-03-26 13:57
Od kiedy wchodzi w życie nowy system rozliczania za śmieci? Na nowym systemie zaoszczędzę, ponieważ do tej pory zużywałam z rodziną dużo wody (jesteśmy czyściochami :-) jak większość osób) w Kołobrzegu i teraz będziemy płacić bardziej sprawiedliwie. Abonamenty są wszędzie: za c.o. koszty stałe, za energię elektryczną , za prąd...
+2 #17 do kiedy? 2020-03-26 16:43
Cytuję kiedy?:
Od kiedy wchodzi w życie nowy system rozliczania za śmieci? Na nowym systemie zaoszczędzę, ponieważ do tej pory zużywałam z rodziną dużo wody (jesteśmy czyściochami :-) jak większość osób) w Kołobrzegu i teraz będziemy płacić bardziej sprawiedliwie. Abonamenty są wszędzie: za c.o. koszty stałe, za energię elektryczną , za prąd...

A energia elektryczna to nie prąd?
+2 #18 Andr 2020-03-26 21:36
Cytuję Aneta13:
Cytuję Andr:
Czyli Kołobrzeg bawi się kosztem ludzi, którzy nie mieszkają w Kołobrzegu, a kupili sobie mieszkanko na odpoczynek? Mieszkasz, to zużywasz wodę i prąd. Nie mieszkasz to nie śmiecisz. Czy śmieci samoistnie powstają w pustym domu? Najlepiej to żerować na cudzych pieniądzach....


A jakbyś tak uruchomił mózg i spojrzał to na szerzej? Przecież miasto ma stałe koszty jak utrzymanie wysypiska, pracownicy, inwestycje, śmieciarki itd itd itd. Chciałeś by to sponsorowali wszyscy, którzy mieszkają na stałe w Kołobrzegu a ci co mają mieszkania na odpoczynek korzystali ze sponsoringu mieszkańców?

Ten system jest najbardziej sprawiedliwy i równy dla mieszkańców i dla inwestorów.


Ja Ciebie muskojadzie nie obrażam. U mnie jest 24zł za osobę, a i Ciebie będę płacił co najmniej 20zł bez śmiecenia. Czy to jest sprawiedliwe? 10zł by wystarczyło na koszty gotowości
+1 #19 Sebastianek 2020-03-26 22:45
Czy rozliczanie za media będzie uczciwe,bo teraz będzie rozliczenie za cały rok ogrzewania Jak to się dzieje,że ci co nie płacą za czynsz i media dostają nadpłatę ,a ci co płacą i rozliczają się jak należy otrzymują niedoplate Tego nie potrafię pojąć
0 #20 wodnik 2020-03-27 08:57
Z prostego wyliczenia wynika, że koszt ryczałtu jest równy zużyciu około 36 metrów sześciennych wody. Ale to także oznacza, że nawet jak zużyjesz 36 m3, to dopłacisz jeszcze 36x2,5 zł. Uczciwej byłoby gdyby ustalona była ilość wody w ramach ryczałtu, a płatne wszystko, co ponadto.
+1 #21 Babuszka 2020-03-27 13:17
Cytuję Babuszka:
Cytuję Bsbuszka:
No, ale na czym polega ten ryczałt? Co zawiera ten ryczałt? Jak to należy rozumieć : 0 zużycia wody to opłata 20 zł +m3 zużytej wody x 2,50 = ????
Jeżeli tak, to przy 1-osobowych gospodarstwach, to nie są małe pieniądze.

Nie minusuj tylko tłumacz jak wiesz. Bo co oznacza ten Twój minus? że wiesz, ale nie powiesz?

Wszystkie czerwone rączki oznaczają, że płacisz i nie wiesz za co
0 #22 HI 2020-03-28 07:58
Cytuję Tom22:
Cytuję Babuszka:
Cytuję Bsbuszka:
No, ale na czym polega ten ryczałt? Co zawiera ten ryczałt? Jak to należy rozumieć : 0 zużycia wody to opłata 20 zł +m3 zużytej wody x 2,50 = ????
Jeżeli tak, to przy 1-osobowych gospodarstwach, to nie są małe pieniądze.

Nie minusuj tylko tłumacz jak wiesz. Bo co oznacza ten Twój minus? że wiesz, ale nie powiesz?


Zgadzam sie. Przy jednej osobie i zużyciu 3 m wody śmieci wychodziły 20 zł. Teraz te 20 zł to ryczałt plus dopłatą 3x2,5 zl. To się polepszyło.

TO ZNAJDŹ SOBIE DRUGĄ OSOBĘ NP. LOKATORA. a dla ubogich są dopłaty
0 #23 HI 2020-03-28 08:06
Cytuję wodnik:
Z prostego wyliczenia wynika, że koszt ryczałtu jest równy zużyciu około 36 metrów sześciennych wody. Ale to także oznacza, że nawet jak zużyjesz 36 m3, to dopłacisz jeszcze 36x2,5 zł. Uczciwej byłoby gdyby ustalona była ilość wody w ramach ryczałtu, a płatne wszystko, co ponadto.

ŻLE LICZYSZ . teraz dopiero wprowadza się stały miesięczny ryczałt od lokalu 20 zł + od zużycia wody tylko 2,50 zł. Do tej pory było 6, 54 zł za metr sześcienny zużytej wody, a za niesegregowane odpady miało być 26, 16 zł. Uważasz że to było lepsze rozwiązanie?
0 #24 Sandra45 2020-03-28 08:22
Cytuję Bsbuszka:
No, ale na czym polega ten ryczałt? Co zawiera ten ryczałt? Jak to należy rozumieć : 0 zużycia wody to opłata 20 zł +m3 zużytej wody x 2,50 = ????
Jeżeli tak, to przy 1-osobowych gospodarstwach, to nie są małe pieniądze.


OBECNIE wprowadza się stały miesięczny ryczałt od lokalu 20 zł + od zużycia wody tylko 2,50 zł. Do tej pory było 6, 54 zł za metr sześcienny zużytej wody, a za niesegregowane odpady miało być 26, 16 zł. Przy 1 osobowych gospodarstwach może będzie to parę złotych więcej (było np. 3 metry x 6,60 zł = 19,80 zł0 ale nie zapominaj że przy nie segregowanych śmieciach 3 metry x 26,16 zł = 78,48 zł. A przecież nie każdy zużywa TYLKO 3 metry wody miesięcznie, są rodziny 2,3 ,4 osobowe.
Cytować

ZALOGUJ SIĘ ABY MIEĆ MOŻLIWOŚĆ KOMENTOWANIA