×

Ostrzeżenie

Nie powiodło się załadowanie pliku XML.
Kołobrzeska policja ostrzega przed oszustami działającymi metodą „na zdalny pulpit”.

Jeden z mieszkańców Kołobrzegu stracił w ten sposób kilkadziesiąt tysięcy zł. Pokrzywdzony chciał zainwestować i pomnożyć pieniądze. Instalując podaną przez przestępców aplikację, udostępnił im swój komputer, a tym samym swoje dane.


Mężczyzna zgłosił się na Komendę Policji w Kołobrzegu w poniedziałek. Oświadczył, że oszuści, wykorzystując jego dane, zaciągnęli pożyczkę w wysokości 168 tys. zł. Jak do tego doszło? Mundurowi ustalili, że pokrzywdzony, chcąc zainwestować w kryptowaluty, zarejestrował się w witrynie internetowej. Po pewnym czasie otrzymał instrukcje, jak korzystać z programu umożliwiającego transakcje. Mężczyzna zainstalował m.in. na swoim komputerze aplikację, którą otrzymał w przesłanej wiadomości. To właśnie ona dała przestępcom pełen dostęp do komputera i konta pokrzywdzonego. Jak się okazało oszuści nie próżnowali i wysyłając wniosek w imieniu kołobrzeżanina, zaciągnęli pożyczkę w jego banku – na 168 tys. zł.


Policja ostrzega, że do tego typu przestępstw dochodzi coraz częściej. Jak informują mundurowi, internetowi przestępcy posługują się różnymi wariantami, aby nakłonić ofiarę do zainstalowania programu zdalnej obsługi komputera, a potem polecić jej, by zalogowała się do swojego konta w banku. Najczęściej wykorzystywanym scenariuszem oszustwa jest namawianie do skorzystania z usług, dzięki którym ofiara może szybko pomnożyć swoje pieniądze.

Jak więc nie dać się oszukać?  Na profilu fb kołobrzeskiej komendy czytamy:
  • przede wszystkim kieruj się zdrowym rozsądkiem. Obietnica superatrakcyjnej inwestycji, to najczęściej metoda działania oszustów;
  • pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego i danych logowania;
  • jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu Any Desk, możesz być pewien, że to oszustwo;
  • jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.

ZALOGUJ SIĘ ABY MIEĆ MOŻLIWOŚĆ KOMENTOWANIA