×

Ostrzeżenie

Nie powiodło się załadowanie pliku XML.
W Szkole Podstawowej Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II zorganizowano nietypowe zajęcia - "Dzień Młodego Odkrywcy Świata".

Wychowankowie świetlicy oraz gościnnie klasa I C i oddział przedszkolny 3, 4 - latków, uczestniczyli w fascynujących eksperymentach, odkrywczych i zaskakujących doświadczeniach, m. in. :
- "Gumowe jajko", czyli co potrafi zdziałać ocet. Dzieci dowiedziały się, że 90% szkieletu jajka zbudowane jest z węglanu wapnia i gdy dochodzi do interakcji jajka z octem, powłoka jaja zaczyna się rozpadać i uwalnia się przy tym CO2. Kwas octowy rozpuszcza skorupkę jajka, i jajko po upływie 10 godzin staje się elastyczne, jakby z gumy. Gdy porównały nasze jajko ze świeżym jajkiem, okazało się, że jajko, na którym zostało przeprowadzone doświadczenie, jest większe!
- Magnetyczna sztuczka. Czy siła magnetyczna może oddziaływać na przedmioty przez pewne materiały, chociażby takie jak szkło. W dużym szklanym słoju z wodą wrzuciliśmy spinacze metalowe, pieniążki i zrobiliśmy zawody, kto szybciej wyciągnie przedmioty z wody nie zanurzając ręki.
- Widowiskowe doświadczenie, czyli jak wykorzystać tabletkę musującą do zabawy edukacyjnej. Do butelki z olejem (3/4 wysokości) wrzuciliśmy pokruszoną tabletkę musującą i wlaliśmy zabarwioną wodę. Widowisko, które zobaczyliśmy trwało kilka minut. Bąbelki powietrza uwolnione w wyniku reakcji były lżejsze od płynów w butelce i przepięknie przemieszczały się do góry, tworząc wirujące obrazy.
- Co łączy rodzynki i łodzie podwodne, czyli słów kilka o wodzie gazowanej. Wszyscy wiemy, że niektóre przedmioty po wrzuceniu do wody opadają na dno. Dzieci zobaczyły, że czasami te rzeczy, które normalnie toną, mogą nagle wypłynąć na powierzchnię (na podobnej zasadzie działają m. in. łodzie podwodne). Do dwóch szklanek wrzuciliśmy po kilkanaście rodzynek. Do pierwszej szklanki wlaliśmy zwykłą wodę z kranu, a do drugiej gazowaną. W drugiej szklance rodzynki zaczynały "obrastać" bąbelkami. Gdy wystarczająco dużo bąbelków przyklei się do rodzynki, wszystkie razem ciągną ją do góry i rodzynka zaczyna wypływać do powierzchni. Po wypłynięciu niektóre bąbelki uciekają nad szklankę do powietrza i rodzynka staje się znów odrobinę cięższa od wody. Wtedy z powrotem opada na dno. Dlaczego rodzynki zaczęły pływać? Skąd się biorą bąbelki? - pytały dzieci. Oczywiście jest to gaz z wody gazowej. Jest to CO2, którym nasycona jest taka woda. Po wlaniu wody do szklanki gaz ten zaczyna się wytrącać i tworzy bąbelki gazu. Te zaś przyklejają się do rodzynek. Dzięki tym bąbelkom gazu rodzynki stają się lżejsze i mogą pływać.

Dzieci zobaczyły również:
- Pływający "kwiat pustyni" oraz pływający "kwiat herbaty"
- Sztuczkę z atramentem i balonikiem
- Atramentowe wiry w szklance wody
- Płynny przekładaniec - niemieszające się ciecze
- Dmuchający proszek (doświadczenie z balonem)

Uczestnictwo dzieci w przeprowadzonych doświadczeniach i eksperymentach dostarczyło niezapomnianych wrażeń i wielu emocji.a
Komentarze  
0 #1 Elvia 2016-03-21 20:40
To do a perfect blend, start with any powder you are using, followed by
your veggies and fruits. Coconut Tea: http://tecktonika.net/blog/15245.html water is ideal in preventing dehydration,
especially when children get diarrhea. Bananas are
considered as one of the best foods for breakfast.

ZALOGUJ SIĘ ABY MIEĆ MOŻLIWOŚĆ KOMENTOWANIA